MILLIONS OF DEAD COPS

MDC - Millions of Dead Cops 12”

Side A -
1. Business on Parade [1:26] (words - David Dictor, music - Ron Posner & David Dictor)
2. Dead Cops I-II (words - David Dictor, music - Ron Posner)
3. America's So Straight [1:59] (words - David Dictor, music - Ron Posner)
4. Born to Die [1:57] (words - Daid Dictor, music - Ron Posner)
ß
5. Corporate Death Burgers [1:16] (words - David Dictor & Al Schultz, music - Ron Posner)
ß
6. Violent Rednecks [0:39] (words - David Dictor, music - Ron Posner)
ß
7. I Remember [1:59] (words - David Dictor & BSA: Brodski, Schultz, Alpert 1975, music - BSA)
ß
8. John Wayne Was a Nazi [2:06] (words - David Dictor & Al Schultz, music - David Dictor)
ß


Side B -
1. Dick for Brains [1:03] (words & music - David Dictor)
ß
2. I Hate Work [0:55] (words - David Dictor, music - Ron Posner & David Dictor)
ß
3. My Family [1:54] (words & music - David Dictor)
ß
4. Greedy & Pathetic [1:23] (words - David Dictor & Al Schultz, music - Ron Posner)
ß
5. Church & State [0:30] (words - David Dictor & Al Schultz, music - Ron Posner)
6. Kill the Light [1:14] (words - David Dictor & Al Schultz, music - Ron Posner)
7. American Achievements [2:15] (words - David Dictor, music - Ron Posner)

R Radical Records 1981
(
Alternative Tentacles Virus 26, England, Re-mixed by East Bay Ray & Klaus Fluoride)

December ? 1981 - Houston, TX


Original Liner Notes:
David Dictor guts

Ron Posner (x-con ron) gits

Al Schultz (Alschvitz) stix

Frank Mares (Franco) bass

Mikey Donaldson bass ß

Grant bass


Recording Engineer: Dan Yaney at Earth & Sky Studios

Front cover adapted by Carlos Lowry from the original mural at the Centro Chicano, Austin, Texas, by permission of the artist, Raul Valdez.

Back cover drawing by Buxf Dicks from the official logo and with permision of the John Brown Antil-Klan Committee, Austin, Texas.  (band’s name: Buxf Parrot)

Back-up Vocals: Buxf Parrot, J.J. & Tammy Cleveland.

Thanks to Mike Offender for hot bass licks on half this album.

Maximum thanks to Tim Yohannon & Dead Kennedys


     The police are the Klan, are the Mafia, so you better take your stand.  M.D.C. stands against the police repression, brutality, the macho inferiority and ignorance that encourages people to take a job where they can legally kick ass on the poor, minorities, women, homosexuals, use the law to strip all of their dignity.  Who hasn’t unnecessarily suffered at the hand of the army of the rich?

     The police are the german shepherds, the strong arm of the mind enforcers, the principal political and religious leaders who enforce conformity to ones own culture which has been reduced to the programmed set of behaviors and roles.  With their repression, through fear and guilt, they control over society, turn us into rats fighting in a maze against each other to gain their piece of cheese, as they smugly look on from above.  Socialism for the rich, capitalism for the rest of us.

     Here within, the anti-brotherhood is created and perpetuated.  Hate queers, niggers, foreigners, women, non-believers, ourselves . . . We all learn to fear the authority.  They say the only way to deal with it is to gain a piece of the power structure.  So be a cop, a lawyer, a soldier, a businessman.  Take their power and use it against your brother.  Even well intentioned seekers of power for justice are subverted and compromised.  We need to be rid of these demagogues, the pompous hair shirted sooth sayers who are in the position to initiate positive change but instead repress it to perpetuate their rule. 


                                            Fuck the Multi-       Death Corporations

                                          with their Misguided Devout Christians

          We’’re gonna’ fight until there’s Millions of Dead Capitalists

                                                         Millions of Dead Congressmen

                                                         Millions of Dead Cops

Who’ve caused the pain and misery of Millions of Dead Children


Anarchy, Individualism, Social Consciousness, Equality, Liberty



BUSINESS ON PARADE
We're here to warn you
They're gonna say shut up and buy
We're here to warn you
They're gonna say buy or die
Business is on parade
Corporate scam charade
Crumbs for the poor
Rich man's profits soar
Government by the rich
Poor man's life a bitch
Don't believe what the politicians do
Don't believe a word they say
All they wanna do is fuck you
Get fat on their pay

DEAD COPS I
Dead cops

Down on the street
Giving poor the heat
With their clubs and guns
Doin' it all for fun

Dead cops

Big bad and blue
They're in the klan too
Brutality is their sport
We'll put 'em to the torch

Dead cops

AMERICA'S SO STRAIGHT
Rebel, rebel on the street
Makeup on my face stockings on my feet
All straights askin' me why
I'm not a normal american guy

What makes America so straight
And me so bent?

Call this the land of the free
Say it's the home of the brave
You know they call me a queen
Just another human being

What makes America so straight
And me so bent?

DEAD COPS II
Dead cops

Whatcha gonna do?
The mafia in blue
Huntin' for queers
Niggers and you

Dead cops

Time for a switch
Army of the rich
Macho fuckin' slaves
We'll piss on your graves.

BORN TO DIE
I'm born to die
I'm born to fry
My life in a cage
Show my outrage
I'm misunderstood
I did what i could
I made my try
I'm born to die

Goin' home
My mind is blown
I spilled my race
I found my case
I'm shot down on a fence
I'm dead in self defense
I live in a world of hate
With no regret a nazi state
A racist dream a world of hate
With no regret a nazi state

No war
No KKK
No fascist USA

CORPORATE DEATHBURGER
Ronald laughs as millions starve
And profits forever increase
Your stenching farts as they smile
They say they try to please
Plastic chairs and fake shakes
To help it all go down
Polluting your children with their lies
And trying to destroy your mind

Corporate Deathburger
Ronald McDonald

Change from your five
Ankles deep in blood
Make it your career
Sell billions every year

Golden arches and Ronald smiles

Ronald laughs as billions starve
and profits forever increase
feeding all your grain to cows
dead children rest in peace
the stench of humans rotting
smells just like fish filet
your sign neglects to mention 50,000 starved today

Corporate Deathburger
Ronald McDonald

Change from your five
Torture camps for cows
Slaughter and starvation
From death corporation

Golden arches and Ronald smiles

You say you're christian
But you're a fake
Multinationals on the take
Starving children deserve a break today

VIOLENT REDNECK
K-mart hillybilly
Ignorant and loud
Here to prey on us
A bully and proud
Redneck lean and mean
Fuckin' with our scene
Ruined another night
People bloody from your fight
Mother spoiled her boy
Daddy showed you how
So you're out to kick some ass
Brainless goon got no class
You'll get yours real soon
Bound to happen goon
Your life's a rape
Mission of hate
Here to pick up a "punk slut"
We'll ram that longneck up your butt
Now it's your turn
Mr. crash and burn
Now it's your turn
Time for you to learn
Violent redneck you'll see red

I REMEMBER
I remember when i first went to school
They said, don't be a joker, don't be a fool
Pledge allegiance to the red, white & blue
Don't expect your country to do nothin' for you
They said your forefathers loved you but i only had one
And i watched him die in the heat of a sun
Suckin' up the bullets of a policeman's gun
There was nothin' i could do but get away

In the U.S.A. you gotta take a chance
If you plan on stayin' free
They call this the land of the living
But they're trying to make a dead man outta me

I remember when i first hit the road
I was runnin' from the lenders of the money i owed
Came to austin, heard a knock at my door
Crossed another border and i'm runnin' some more
They say they're gonna get me but it ain't happened yet
Burnin' my fingers on my last cigarette
It's time to remember time to forget
Nothin' i could do but get away

In the U.S.A. you gotta take a chance
If you plan on stayin' free
They call this the land of the living
But they're trying to make a dead man outta me

I remember all the stories i heard
How a man's supposed to be about as free as a bird
My brother's in prison my father's dead
Me, i'm tired of livin' with a price on my head
I wonder if there's a place to be
In the whole wide country for a fella like me
Name's in the paper, face on tv
Nothin' i could do but get away

In the U.S.A. you gotta take a chance
If you plan on stayin' free
They call this the land of the living
But they're trying to make a dead man outta me

JOHN WAYNE WAS A NAZI
John wayne was a Nazi
He liked to play S.S.
He had a picture of Adolph ole' boy
Tucked in his cowboy vest
Sure he would string up your mama
Sure he would torture your pop
Sure he would march you up to the wall
Sure he would hang you by your last ball

He was a Nazi but not anymore
He was a Nazi life evens the score

John Wayne slaughtered our Indian brothers
Burned their villages and raped their mothers
Now he has given them a white man's lord
Live by this, or die by my sword

He was a Nazi but not anymore
He was a Nazi life evens the score

John wayne killed a lot of gooks in war
We don't give a fuck about John Wayne anymore
We all heard his tale of blood and gore
Just another pawn for the capitalist whore

He was a Nazi but not anymore
He was a Nazi life evens the score

John wayne wore an army uniform
Didn't like us reds and fags that didn't conform
Great white hero had so much nerve
Lived much longer than he deserved

He was a Nazi but not anymore
He was a Nazi life evens the score

Late show Indian or Mexican dies
Klan propaganda legitimized
Hypocrite coward never fought a real fight
When i see John i'm ashamed to be white
Death bed Christian of this you avowed
If god's alive, you're roastin' now
Well John, we've got no regrets
As long as you died a long and painful death

He was a Nazi but not anymore
He was a Nazi life evens the score

DICK FOR BRAINS
Oh goddess I love you true
I'll do anything you want me to
Why? Why?
Dick for brains, Dick for brains
Why am I your dick for brains?
You know it drives me so insane

You know how I love your power
I wait on your golden shower
Why? Why?
Dick for brains, Dick for brains
Why am I your dick for brains?
Not a woman with a clit for brains
You know it drives me so insane

You know how I try to please
Got rugburns on my knees
Why? why?
Dick for brains, Dick for brains
Why am I your dick for brains?
You know it drives me so insane

I love it when you treat me cruel
Let you have the whole damn rule
Why? Why?
Dick for brains, Dick for brains
Why am I your dick for brains?
You know it drives me so insane

I'm your maid and your chauffeur too
Why do I feel so black and black?
Why? Why?
Dick for brains, Dick for brains
Why am I your dick for brains?

I HATE WORK
Work, work, work
It's a lot of jive
Never gonna work 9 to 5
Tell Mr. Bossman I said goodbye
Never gonna work another day in my life

I hate work, yeah I do
I hate work, and you should to
I hate work, ain't no clerk
I hate work, ain't no jerk

Never gonna work in a factory
Or sweat my life in misery
Work like that never meant to be
Work like that is not for me

I hate work, yeah I do
I hate work, and you should to
I hate work, ain't no clerk
I hate work, ain't no jerk

Work work work away the years of your life
Work work work never see your wife
Work work work sweat and tears
Work work work lost my years

I hate work, yeah I do
I hate work, and you should to
I hate work, ain't no clerk
I hate work, ain't no jerk

We're not gonna work in your crummy jobs
We're not gonna fight in your stinkin' wars
We're not gonna vote in your phony elections
Take a good look we're your reflection

I hate work, yeah I do
I hate work, and you should to
I hate work, ain't no clerk
I hate work, ain't no jerk

MY FAMILY IS A LITTLE WEIRD
My family is a little weird
Daddy wears a dress
Mommy grows a beard
All the neighbors complain all the time
Really don't understand my kind
Little brother was thrown outta school
Drownin' kids in the kiddie pool
Big brother lives in city jail
Mom and dad won't pay his bail
Big sister complains all the time
She's hooked on barbs and wine
All my aunts are lying whores
All my uncles are drinking bores
Grandma sells drugs to high school kids
Grandpa don't care
His mind is on the skids
No one seems to understand
Not sure if I'm a woman or a man

GREEDY & PATHETIC
Never tell the truth
So full of lies
Words so hollow
Depth so shallow
You lie to us
From the 40th floor
Don't even know us
We're desperate and sore
You jack the rent
Can't save a cent
Money we've earned
We already spent
Sorry to say
We're gonna blow you away
Careful starting your car today

So greedy, so pathetic, you're a liar
A slumlord, a thief, you're house is on fire

We see you through your office walls and fancy chairs
Gonna watch you crumble
You better beware

CHURCH & STATE
Nationalism in school
Perpetrating their rule
Lying textbooks rant
Their patriotic slant
"You're country's great!"
Cry the church and the state
"All that've died
Were on god's side"

President and pope
Your pride and hope
Families build
Christian ethics instilled
The biblical truth?
Faith, not proof!
Wield a sword
Walk with the lord
Be a man
Protect your land
Hear your call
Martyrs all

Your life's lost
Nailed to a cross
Dead on foreign soil
For your god
(And their oil)

KILL THE LIGHT
I control you through your fear
Kept you shackled all these years
You were bought and sold
In hell before you were born
Your life is mortgaged
So grovel and sweat
It's paid for my ego
Kept you in debt
My thoughts- cash, cash
Need cash cash
Wheel and deal and steal
Feeding our lust
It's just us
You're a race of slaves
Half in your graves
I'm a cancer cell
Here to tell
You need me
I own you
I deserve the light

Hanging around
Cold and wet
I'm out of work
And desperate
Urine subways
The stench of puke
Empty alleys
Beggars disease
Sweatin' on my cot
Which illness i got
Fight to survive
Just to stay alive
Pawn my tv set
I got no regrets
Gotta make it home
Shoot some hope
Feel the warmth
Kill the light

AMERICAN ACHIEVEMENTS
Abandoned child, no one's baby
Ward of the state, a human mistake
Institutional living, will drive you crazy

Grey Buildings, Grey People, Grey Food, Grey Walls

Life has just started, roommate is retarded
Friends you got none, treated just like scum
No where to go, nowhere to hide
"Ain't no love, ain't no pity
Ya' stole me away from my mama's titty"

Grey Buildings, Grey People, Grey Food, Grey Walls

Turned 18, see any hope?
Think you'll fit, don't give a shit
Forget your past, cuz nothin' lasts
See some die, see shallow lies
No going back
No going home
It's all pitch black

Stuck on drugs
Goin' drinkin'
Feelin' nuts
Goin' crazy
Feel like shit
Feelin' queer
They got a label for this behavior
Call this living
Goin' drinkin'
Call this living
I think i'm dying

Nowhere to go
Nowhere to hide
No one to trust
No one to confide in

No going back
No going home
It's all pitch black

Big brother's a spy and he's watching you
So do as your told and fit in the mold
Treat you cold, eat your soul
He's your guardian angel, he's the master of control

Grey Buildings, Grey People, Grey Food, Grey Walls

No going back
No going home
It's all pitch black

Kill the Light

<<<< DIRECTORY          NEXT PAGE >>>>

<<<< DIRECTORY          NEXT PAGE >>>>